Corona

SCOUTING IN TIJDEN VAN CORONA

UPDATE 19/03
Naar aanleiding van de nieuwe Corona-maatregelen van afgelopen week willen we jullie met deze mail op de hoogte brengen van de aangepaste organisatie bij ons op de scouts.

Allereerst goed nieuws, want we mogen zowel -12 als +12 opnieuw verwelkomen op onze scouts! Na lang online samenkomen zijn we enthousiast om ook onze oudste leden terug te mogen zien op Kokaz!

Maar deze medaille heeft ook een vervelende keerzijde. De groepen waarin we mogen samenkomen werden beperkt tot maximum 10 leden (exclusief leiding). Elke tak waar er dus meer dan 10 leden komen op zondag, zal moeten splitsen in kleinere groepen. Om dit goed te kunnen organiseren hebben we twee aanpassingen doorgevoerd.

(1) Online inschrijvingen
We vragen om uw kind elke week in te schrijven als hij/zij naar de vergadering zal komen. Doe dit tijdig (deadline is donderdagavond), zodat de leiding kan inschatten in hoeveel groepen er opgesplitst zal worden en of er voldoende leiding kan zijn. De inschrijflink kan u vinden via de tak-pagina op onze website (www.scoutskokaz.be).

(2) Aangepaste uren
Om het mogelijk te maken dat er verschillende groepen op de scouts spelen, hebben we de uren van de vergaderingen aangepast. De vergaderingen gaan door in 3 shiften, welke elke week doorschuiven. Deze zullen voor het gemak ook maar 2u zijn in plaats van 3u. Vergaderingen zijn van 10u00 tot 12u00, van 12u30 tot 14u30 en van 15u00 tot 17u00. Deze uren zullen duidelijk in de boekjes vermeld worden én bij de inschrijflink staan.

We hopen dat deze ingewikkelde regeling toch duidelijk is voor jullie. Indien er nog vragen zijn horen we het graag!

Tot heel snel terug op Kokaz!
Stevige linker-elleboog,
De groepsleiding en de voltallige leidingsploeg


NOG EVEN UW AANDACHT – BELANGRIJK

  • Behoort een lid tot een risicogroep? Dan mag hij/zij, mits toestemming van de ouders, voogd en/of huisarts, deelnemen aan de activiteiten.
  • Was je ziek voor de start (3 dagen symptoomvrij voor hervatten activiteiten) van de activiteit of tijdens de activiteit? Dan mag je niet (meer) deelnemen. Dat geldt voor iedereen die betrokken is : leden, leiding, foeriers, enzovoort.
  • Voor elke vergadering wordt er een aanwezigheidslijst bijgehouden door de leiding.
  • We vragen steeds een mondmasker te dragen bij het afzetten/ophalen van uw kind. Leden van 12+ (en ook alle leiding) dragen gedurende de hele vergadering hun mondmasker.

Bovenstaande informatie kan u ook terugvinden via https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/leiding/ondersteuning/leiding/corona
Bij vragen of opmerkingen mag u ons steeds contacteren via groepsleiding@scoutskokaz.be

Leave a Comment