Het leven van een kapoen (6-8 jaar) is er een vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. Spelenderwijs en ongedwongen ontdekken we samen met hen de wereld.

De leiding gaat hierbij uit van het kind zelf, van wat hen boeit en aanspreekt. In leiding staan bij kapoenen, dat is meestappen in de wonderlijke leefwereld van 6 tot 8-jarigen, dat is genieten van de kronkels van jouw en hun fantasie, dat is samen spelen en genieten van het samenzijn.
Via jou zetten de kapoenen hun eerste stappen in het spel van scouting.

Bij de kapoenen verplichten we het dragen van een das. Een trui en/of t-shirt van onze scouts in mogelijk.

De leiding van de Kapoenen kan je bereiken per email: kapoenen@scoutskokaz.be

Het zomerkamp zal plaatsvinden van 5 juli tot en met 10 juli. Hierbij wordt er verwacht dat het lid zelf op de (dan aangegeven) locatie geraakt. De terugrit zal per bus gedaan worden.

TROOPER

Wij hebben als groep een account aangemaakt op Trooper! Dit is een organisatie die ervoor zorgt dat je gratis een vereniging kan steunen. Dit kan doordat verschillende webshops een percentage van jouw aankoop doorstorten naar onze vereniging zonder dat jij hier extra voor moet betalen. Onze Trooper pagina kan je vinden achter volgende link: trooper.be/scoutskokaz

Hoe gaat dit in zijn werk? Op de webpagina https://trooper.be/hoe-troopen kan je meer informatie vinden over hoe het werkt. Het komt er op neer dat je (1) ofwel steeds via de trooperpagina naar een webshop gaat, of (2) je dowload de Trooper Bot op je computer (https://trooper.be/trooperbot). Deze zal dan automatisch verschijnen op de webpagina van een webshop die aangesloten is bij Trooper. Je moet hem dan nog even activeren voor je aankoop door op het icoontje te klikken. Op deze manier steun je zonder al te veel moeite de scouts.

Gebruik dus vanaf nu zeker Trooper bij je aankopen via een webshop en steun op deze manier je favoriete vereniging: Scouts Kokaz uiteraard!

Als er nog vragen zijn mogen jullie altijd een mailtje sturen naar groepsleiding@scoutskokaz.be

De boekjes kan je hier vinden: