Givers krijgen een ruimere kijk op de wereld. Ze kunnen zich voorstellen dat het anders kan. Op basis van allerlei weetjes en invloeden bedenken ze een eigen visie en een eigen identiteit.
En denken, dat kunnen givers. Denkend richten ze hun aandacht op zichzelf. Vaak zodanig dat ze denken dat anderen met hetzelfde bezig zijn als zij. Ze verlangen naar onafhankelijkheid en zelfstandigheid. Gezag brengt hen in een bijzondere graad van alertheid. Bij de Givers is er ruimte voor grotere projecten. Met de groep een snuifje avontuur realiseren of uitgedaagd worden door elkaar. Vanuit eigen interesses op zoek gaan naar zichzelf tussen soortgenoten. Dit door typische activiteiten of door een experiment waaraan Givers in kleine groepjes mee voorbereiden.

De leiding van de Givers kan je bereiken per email: givers@scoutskokaz.be

Het zomerkamp zal plaatsvinden van 20 juli tot en met 30 juli. Hierbij zullen de jonggivers en de givers samen met de leiding vanuit het station de trein nemen naar het kampterrein. De locatie wordt bij vertrek meegedeeld met de ouders.

TROOPER

Wij hebben als groep een account aangemaakt op Trooper! Dit is een organisatie die ervoor zorgt dat je gratis een vereniging kan steunen. Dit kan doordat verschillende webshops een percentage van jouw aankoop doorstorten naar onze vereniging zonder dat jij hier extra voor moet betalen. Onze Trooper pagina kan je vinden achter volgende link: trooper.be/scoutskokaz

Hoe gaat dit in zijn werk? Op de webpagina https://trooper.be/hoe-troopen kan je meer informatie vinden over hoe het werkt. Het komt er op neer dat je (1) ofwel steeds via de trooperpagina naar een webshop gaat, of (2) je dowload de Trooper Bot op je computer (https://trooper.be/trooperbot). Deze zal dan automatisch verschijnen op de webpagina van een webshop die aangesloten is bij Trooper. Je moet hem dan nog even activeren voor je aankoop door op het icoontje te klikken. Op deze manier steun je zonder al te veel moeite de scouts.

Gebruik dus vanaf nu zeker Trooper bij je aankopen via een webshop en steun op deze manier je favoriete vereniging: Scouts Kokaz uiteraard!

Als er nog vragen zijn mogen jullie altijd een mailtje sturen naar groepsleiding@scoutskokaz.be

De boekjes kan je hier vinden: