Welkom bij het Groepscomité; Wie zijn wij en wat doen wij?

De VZW Vrienden van Sint-Joris werd op 22 december 1980 opgericht als rechtspersoon voor onze scoutsgroep. Het is een vrolijke groep van enthousiaste en geëngageerde ouders en sympathisanten die vaak (maar zeker niet altijd!) zelf ook een jeugdbewegingsachtergrond hebben. Als lid van de VZW Vrienden van Sint-Joris, beter bekend als het “groepscomité” of “dé VZW”, zorgen we in de eerste plaats voor ondersteuning van de leiding en de groepsleiding.

Elk jaar organiseren we samen met de groep de pasta basta, zorgen we voor gezellige oudercafés en nemen we alle takken mee op sleeptouw tijdens de Familiedag.

Daarnaast staat het groepscomité heel het jaar paraat om de groep bij te staan, vooral vanuit een adviserende rol. We geven advies en steun wanneer de groep erom vraagt of er nood aan heeft en bieden daarnaast ook ondersteuning bij contacten met de overheid of in moeilijke/delicate situaties.

Het groepscomité staat ook in voor het technisch onderhoud van de lokalen. In overleg met de groepsraad en vaak ook in samenwerking met de groep zorgen zij voor de nodige reparaties en indien nodig ook renovaties.

Als groepscomité is het belangrijk om mee te evolueren met de groep en daarom zijn we steeds op zoek naar (nieuwe) geëngageerde ouders/sympathisanten die graag een handje willen helpen in het hele scoutsgebeuren. Mensen die veel (vrije) tijd kunnen besteden aan hun engagement zijn natuurlijk de droom van elke vereniging, maar ook als je niet zo veel tijd hebt, ben je zeker welkom!! Vele handen maken licht werk, dus als je zin hebt om de scouts van jouw kind(eren) vooruit te helpen en je aan te sluiten bij het groepscomité, stuur dan gerust een mailtje naar kokazvrienden@gmail.com. Of spreek ons aan op een evenement of contacteer de groepsleiding.

Misschien tot binnenkort?